Područje istraživanja;istraživanje i izražavanje kroz likovne tehnike
Sva djeca po svojoj prirodi su kreativna i tu njihovu urođenu kreativnost treba primjereno i podržati na način stvaranja primjerenih uvjeta u kojima će djeca moći onda i razvijati svoje kreativne vještine a potom i kreativno se izraziti.Dolazimo do zaključka da se baš svako dijete može uključiti i baviti nekom od likovnih tehnika, u koliko se omogući dovoljno vremena, prilika i slobode za istraživanje, korištenjem niza vizualnih izražajnih medija. Riječ je o materijalima koje sadržavaju mogućnost stvaralačke prerade i korištenje na različite načine, djeci omogućavaju višu razinu izražavanja i komunikacije na "jeziku umjetnosti"!
Upoznavanjem s svojstvima različitih izražajnih medija te iskustvo njihova korištenja i kombiniranja omogućuje djeci propitivanje i izražavanje načina na koji doživljavaju i razumiju različite predmete i pojave iz svijeta koji ih okružuje, na mnogo različitih načina. Posebno se odnosi na djecu koja se iz bilo kojeg razloga slabije verbalno izražavaju, svoju misao, ideju, želju i potrebu mogu pokazati nekom od medija, u nekoj likovnoj tehnici koja najviše odgovara senzibilitetu i afinitetu određenog trenutka.
Smisao uporabe izražajnih medija i savladavanje likovnih tehnika nije u tome da se djecu nauči kako se nešto crta, slika ili na drugi način prikazuje, nego im pomoći da vlastite "teorije" propitkuju i artikuliraju, da ih izraze, o njima s drugima raspravljaju, da slobodno uživaju u procesu stvaranja, ne težeći krajnjem ostvarenju, u tome kako se nešto radi i čime sve, što se još može nadodati, koristiti. Ovim načinom potaknuti djecu i koja možda zbog predrasuda ili straha od neuspjeha(dječaci), zaobilaze likovni kutić, drugačijim pristupom i sadržajima biti otvoreni za svakoga bez obzira na prijašnje iskustvo,spol i dob.
LITERATURA;
Belamarić, D.(1987), Dijete i oblik. Zagreb, Školska knjiga
Balić_Šimrak,A. Bakotić,M. (2018) DIJETE-CJELOVITOST-UMJETNOST-KRUG, Golden marketing-tehnička knjiga, Zagreb
Časopis "Dijete,vrtić,obitelj" broj 62/63 zima 2010/proljeće 2011, Pučko otvoreno učilište KORAK PO KORAK
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Narodne novine. 5/2015
MODULI (1-10) Stručno-razvojnog centra za poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz područje likovnosti, Dječji vrtić "Trešnjevka"
Slunjski,E. (2008), Dječji vrtić-zajednica koja uči, mjesto suradnje, dijaloga i zajedničkg učenja. Zagreb:SM Naklada
Slunjski, E. (2012), Tragovima dječjih stopa.Zagreb:Profil
Slunjski, E.(2015), Izvan okvira.Zagreb:Element
Slunjski,E(2016), Izvan okvira 2:Promjena.Zagreb:Element